Czyste powietrze - oddech dla Opola

logo opoleHerb Opole odwiedź nas na facebookuOdwiedź facebooka
menu boczne

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Opola zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.niskaemisjaopole.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 1 września 2021 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 września 2021 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 10 grudnia 2024 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 31 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcin Węgrzyn - mejlowo Marcin.Wegrzyn@um.opole.pl lub telefonicznie 775411375.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Urząd Miasta Opola posiada procedurę przyjmowania, rejestrowania i realizacji wniosków o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej lub dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów osobom ze szczególnymi potrzebami. Więcej informacji znajdziesz tutaj: Wnioski o zapewnienie dostępności.

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Pl. Wolności 7-8
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Parking jest płatny.
  • Miejski parking dla samochodów osobowych znajduje się centrum miasta. Prywatny płatny parking znajduje się pomiędzy budyniem Urzędu Miasta a budyniem ING, od strony ul. Zwierzynieckiej.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Główne wejście znajduje się od strony Placu Wolności, do którego prowadzą dwa stopnie. Po lewej stronie znajduje się podjazd z barierkami. Przed wejściem dostępny jest stojak na rowery.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przed drzwiami znajduje się wycieraczka systemowa. Z wejścia głównego przechodzimy do wiatrołapu, gdzie znajduje się na wycieraczka systemowa na całej długości.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
Przestrzeń za wejściem
  • Informacja dotykowa o rozmieszczeniu pomieszczeń znajduje się Na parterze za wiatrołapem po lewej stronie na ścianie wisi tyflomapa. Tyfomapa dostępna jest na każdym pietrze.
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Punkt obsługi znajduje się na 1 piętrze.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Stopnie są oznaczone kontrastowo
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • Na wprost wejścia po lewej stronie znajduje się winda. Przywoływacz do windy znajduje się po prawej stronie.
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
Łazienka
  • Nie mamy dostępnej toalety.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Kawka
Strona internetowa dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z budżetu Miasta Opola, w ramach programu KAWKA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki WodnejWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu